Meny

Varukorg0 varor

Kundtjänst

Vårt mål är att köpet skall bli till glädje för dig under en lång tid framöver och du är alltid välkommen tillbaka för att komplettera med andra varor.

Kontakta kundtjänst

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst på e-post: mail@freshenergy.se

Köp- och leveransvillkor

För att utesluta eventuella missförstånd ber vi dig läsa igenom köp- och leveransvillkoren innan du handlar.

Info om webbshopen

Här på Fresh Energy in Your Garden kan du köpa designade svensktillverkade kläder och tillbehör för trädgårdsarbete eller för andra aktiviteter där du vill ha praktiska men ändå tuffa plagg.

Vi gör allt för att färgerna du ser i webbshopen ska stämma överens med verkligheten. Vissa färgavvikelser kan förekomma beroende på att varornas färgnyanser du ser på din skärm kanske inte alltid överensstämmer till fullo med produktens verkliga färg.

Betalning och priser

Priserna på Fresh Energys hemsida visas i svenska kronor inklusive moms och gäller inom Sverige. Frakt tillkommer. Vi äger rätten att ändra angivna priser utan föregående avisering.

Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade år 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Leverans

Vi skickar en orderbekräftelse via e-post när du gjort din beställning. Leveranstiden är inom en vecka. Vissa plagg sys upp efter order, där meddelar vi om leveranstiden blir mer än en vecka. Om en vara är tillfälligt slut meddelar vi dig angående annan leveranstid.

Beställda varor levereras med postpaket till närmaste utlämningsställe/paketombud. Du meddelas via SMS var och när det finns där för avhämtning.

Outlöst försändelse

Som kund måste du alltid uppge en leveransadress som är korrekt och giltig. På försändelser som ej hämtas ut utan går i retur till Fresh Energy debiteras en avgift på 250 kronor för att täcka administrations och transportkostnader.

Reklamation transport

Gäller reklamationen transportskador ber vi dig att göra den direkt till posten.

Reklamation och öppet köp

Vi hoppas att du ska bli nöjd med ditt köp. Men om det ändå inte skulle passa kontaktar du oss så fort som möjligt på mail@freshenergy.se och beskriver varför du vill byta eller reklamera din vara. Detta måste ske inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket.

Returer skickas som postpaket till vår företagsadress. Produkten måste returneras oanvänd och i originalskick och plaggen får inte ha brutna etiketter. Använd ett skyddande transportemballage och skicka med en kopia på din följesedel. Det är du som kund som är ansvarig för varan tills den når oss igen och som står för transportkostnaden. Om en vara däremot är felaktig står vi för frakten.

Vi kontrollerar alla returer innan vi godkänner dem. Är allt ok skickas en ny vara om det gäller byte, alternativt att pengarna förs tillbaka till det konto kortet är kopplat till. Ett mail skickas ut som bekräftelse.

Användarvillkor

De personliga data som sparas på denna webbplats hanteras ytterst varsamt. Information som lagras kommer endast att användas i syfte att erbjuda god service till dig som kund. Exempelvis att informera om aktuella erbjudanden, kampanjer eller övriga marknadsaktiviteter relaterade till Fresh Energy. Meddela oss på mail om du inte vill ha nyhetsbrev och liknande.